Onderstaand een selectie van de meest gestelde vragen & antwoorden over onze behandelingen in Turkije. Mocht u toch niet het antwoord op uw vraag gevonden hebben, neem dan contact met ons op: telefonisch 0341-745777, via het contactformulier op onze website of per email naar info@4stravel.nl


Kan ik vooraf een behandelplan en consult krijgen in Nederland?

Indien u uw wensen en situatie aan ons doorgeeft, eventueel aangevuld met uw meeste recente panorama röntgenfoto van uw tandarts, geven onze specialisten in ca. 2 dagen een vrijblijvend en gratis eerste behandelvoorstel. Dit is uiteraard onder voorbehoud van de bevindingen van het gratis volledige vooronderzoek en panorama röntgenfoto dat plaatsvindt bij uw eerste bezoek aan de kliniek in Turkije. Bovendien organiseert 4S Travel enkele keren per jaar de OPEN DAGEN waar u kennis kunt maken met onze specialisten en een kort intakegesprek kunt reserveren.


Spreekt de tandarts in Turkije Nederlands?

De Turkse tandspecialisten spreken tevens Engels en/of Duits.Bovendien begeleidt onze Nederlandse hostess, die een medische achtergrond heeft, u gedurende uw verblijf en behandelingen zodat zij altijd beschikbaar is voor vertalingen en assistentie.


Krijg ik ook garantie?

Uiteraard! Vanwege de topkwaliteit van onze specialisten geven wij u 3 jaar garantie op kronen, bruggen en facings en levenslang op implantaten. U kunt hier meer lezen over onze garantie regeling en voorwaarden.


Waarom zou ik voor een tandartsbehandeling in Turkije kiezen?

Belangrijkste voordeel van een tandartsbehandeling in Turkije is dat u hier al snel 60% tot soms wel 75% bespaart op uw behandelkosten. De kwaliteit van de zeer ervaren specialisten en materialen is minstens vergelijkbaar met het Nederlandse niveau. U heeft ondersteuning van onze Nederlandse hostess en ontvangt bovendien nog eens een garantie die veelal langer is dan uw garantie in Nederland! Tenslotte kunnen u en uw reisgenoten ook nog genieten van een heerlijke vakantie terwijl u thuis komt met een goed, mooi en voordelig nieuw gebit!


Wanneer kan ik vertrekken en hoe lang moet ik blijven?

U kunt het hele jaar door meerdere keren per week vertrekken vanaf Amsterdam naar Izmir (ca. 45 min. vanaf Kusadasi gelegen). Met uitzondering van implantaatbehandelingen, kunnen nagenoeg alle behandelingen plaats vinden in 1 reis van 8 dagen. Onze 8-daagse arrangementen naar Izmir kunnen aangepast worden aan uw wensen. U kunt kiezen voor een langer verblijf of eventueel een combinatie met onze andere medische behandelingen in Izmir, zoals ooglaseren en haartransplantaties.


Is er een wachtlijst?

Onze kliniek is 7 dagen per week 24 uur per dag geopend en werkt zonder wachtlijst. U kunt hier snel terecht voor een goede behandeling door ervaren specialisten in een gastvrije kliniek!


Kan ik een reisgenoot meenemen?

Uiteraard! De meeste van onze gasten gaan samen met hun partner, of soms zelfs met hun hele gezin op reis. Soms laten zij beiden een andere behandeling uitvoeren tijdens dezelfde reis.


Mag ik ook zelf mijn reis & verblijf reserveren?

Natuurlijk kunt u ook zelf uw Reis & Verblijf naar Izmir reserveren en de tandartsbehandelingen bij 4S Travel boeken. Indien u ook van onze transfers van/naar de kliniek en onze Nederlands sprekende hostess begeleiding gebruik wenst te maken, geeft u uw verblijfplaats in Izmir aan ons door en organiseren wij deze begeleiding. Dit is zonder extra kosten van/naar accommodaties welke gelegen zijn in het centrum van Izmir. Voor accommodaties buiten het centrum van Izmir, zoals bijv. ook bestemmingen als Kusadasi of Cesme, is het regelen van een privé transfer mogelijk tegen een meerprijs van ca. € 80,- (Kusadasi – ca. 70 min.) of € 70,- (Cesme – ca. 50 min.) per retourtransfer. Extra eenmalige kosten in Nederland: service fee € 25,-.


Ik ben angstpatiënt en ben bang voor de tandarts!

Dan bent u niet de enige! Al diverse ernstige angspatiënten ondergingen een behandeling bij onze specialisten. Vooraf waren zij van plan hun behandeling onder volledige narcose te ondergaan (mogelijk in het nabij gelegen ziekenhuis voor ca. € 750,-) echter na overleg met de specialist besloten zij dit, tot hun grote opluchting en genoegen, onder lokale verdoving uit te laten voeren. Zij waren allen zeer opgelucht en positief over de resultaten en vonden de ongemakken zeer acceptabel.


Is de behandeling pijnlijk en krijg ik verdoving?

Dit is uiteraard afhankelijk van het soort behandeling en uw situatie. Onze specialisten zijn zeer klantvriendelijk en doen alles om u zo comfortabel mogelijk uw behandeling te laten ondergaan. Verdovingen die nodig zijn voor behandelingen zijn inbegrepen in de onze tarieven. Voor meer comfort en gemak is het in deze kliniek in Izmir bovendien mogelijk om behandelingen onder een extra sedatie te ondergaan, zodat u comfortabel de behandelingen als in een roes/droom zult ervaren (meerprijs € 240,- voor 0-3 uur).


Wat doe ik als ik vragen, problemen of pijn heb?

Bent u nog in Turkije en heeft u vragen, problemen of pijn dan neemt u direct contact op met de specialist of met onze Nederlandse hostess. Beide zijn 24 uur per dag voor u bereikbaar via de telefoonnummers die u van ons ontvangt en zullen de situatie en uw vragen naar behoren voor u oplossen. Bent u terug in Nederland en heeft u vragen, problemen of pijn dan neemt u contact op met 4S Travel die zal overleggen met uw specialist.


Wordt de behandeling vergoed door mijn zorgverzekering?

Helaas kunnen wij u hier geen duidelijk antwoord op geven doordat dit afhankelijk is van uw verzekeringsmaatschappij, uw polis en uw persoonlijke situatie. Ons advies is dit altijd zelf na te vragen bij uw zorgverzekering en bij een positief antwoord dit schriftelijk te laten bevestigen.


Kan ik de kosten van mijn tandartsbehandeling financieren?

Wij kunnen u hiervoor in contact brengen met een onafhankelijk financieel intermediair. Deze neemt contact met u op en binnen enkele dagen verneemt u of u in aanmerking komt voor een financiering en wat de voorwaarden en kosten daarvan zullen zijn. Deze service loopt geheel buiten 4S Travel om.


Dekt mijn verzekering de kosten van mijn tandartsbehandeling in Turkije?

Of uw verzekering de kosten van uw tandartsbehandeling in Turkije vergoedt is vaak afhankelijk van uw verzekeringsmaatschappij, polis en persoonlijke situatie. Ons advies is vooraf te informeren bij uw verzekeringsmaatschappij. Vraagt u na of tandartsbehandelingen met uw polis worden vergoed, voor welk bedrag en of deze ook in Turkije plaats mogen vinden. Bij een positieve uitslag adviseren wij u dit schriftelijk (per email) te laten bevestigen zodat u achteraf uw kosten kunt indienen.

Onze kliniek werkt samen met tal van wereldwijde verzekeringsmaatschappijen en volgens de strengste normen en kwaliteitseisen. Helaas hebben wij van Nederlandse verzekeraars geen eenduidig, makkelijk en overzichtelijke reactie op de mogelijke vergoedingen


Financieringsmogelijkheden van uw tandartsbehandeling

Bent u op zoek naar een manier om uw tandartsbehandelingen en eventueel uw reis & verblijf naar Turkije te financieren? Dan kan 4S Travel u hier wellicht bij van dienst zijn. Indien u hierin geïnteresseerd bent, kunnen wij uw gegevens doorsturen naar een onafhankelijk financieel intermediair, ASF Financieringen. Deze neemt contact met u op en bespreekt uw wensen en situatie. Vervolgens gaat ASF Financieringen met uw informatie bekijken of en wat de mogelijkheden voor een financiering voor het door u gewenste bedrag  zijn. Binnen enkele dagen ontvangt u van ASF Financieringen bericht over de mogelijkheden, voorwaarden en kosten van een eventuele financiering. Bij reservering kunt u aangeven of een financiering voor u wenselijk is en of dit een preferentie of essentie is. Bij een preferentie reserveren wij alvast uw Reis & Verblijf en behandelingen, ongeacht de uitkomst van de financieringsaanvraag. Bij een essentie wachten wij de financieringsuitslag af alvorens uw Reis & Verblijf en behandelingen te reserveren. Deze reservering is daardoor wel onder voorbehoud van prijswijzigingen en beschikbaarheid. 4S Travel heeft geen banden met, inzicht in of invloed op deze procedure en staat dus geheel buiten uw financieringsaanvraag.


Hoe lang moet ik gaan en hoe zit het met mijn reis & verblijf?

Behandelingen voor kronen, bruggen, facings, vullingen, wortelkanaalbehandelingen kunnen uitgevoerd worden tijdens 1 reis van 8 dagen. Voor implantaat behandelingen dient u 2 reizen van 8 dagen te maken, de tweede reis dient minstens 10 tot 14 weken na de eerste reis plaats te vinden i.v.m. de heling en hechting. Uw reis & verblijf kunt u goed en gemakkelijk via ons reserveren (8 dagen v.a. € 455) of zelf regelen waarbij u toch gebruik kunt maken van onze transfers van/naar de kliniek en Nederlandse hostess voor € 25,- service kosten. Uiteraard kunt u samen met uw partner of gezin reizen, zo geniet u niet alleen van een goede en voordelige tandarts behandelingen maar ook van een heerlijke vakantie!


Hoe werkt de betaling?

Bij aanvang van uw behandelingen, na uw gratis vooronderzoek met röntgenfoto, voldoet u een aanbetaling van 50%. Bij de plaatsing van de materialen (vaak de een na laatste behandeling) voldoet u het restant bedrag. U ontvangt een officiële Engelstalige factuur, nazorg instructies en eventuele materiaalpaspoorten. U voldoet de factuur en behandelkosten direct aan de kliniek in Izmir. Dit kan zowel contant in TL of Euro, per creditcard of bankoverschrijving met de computer van de tandarts (voor deze laatste betaalmethode zal verzocht worden bij aanvang het volledige bedrag over te maken daar de verwerking enige dagen in beslag neemt)


Wat is het belangrijkste waar ik op moet letten bij een haartransplantatie?

De meeste haartransplantatie klinieken werken met de FUE of FUT methode en bepalen al naar gelang uw situatie en wens het aantal benodigde grafts (haarwortelzakjes) om het optimale resultaat te behalen. Echter om een mooie en natuurlijke haardos te krijgen is de ervaring en expertise van de specialist, naast moderne materialen en kwalificaties, een van de belangrijkste aandachtspunten. Het bepalen van uw haarlijn, de dichtheid en natuurlijke haarrichting zijn uiteindelijk bepalend of u blij en tevreden zult zijn met een natuurlijk uitziende haardos of niet!


Welke verschillen zitten er tussen de behandelmethodes?

Zowel de FUE als de FUT methode zijn veel gebruikte haartransplantatie methodes. Bij FUT wordt een stukje huid uit uw achterhoofd verwijderd waaruit de grafts microscopisch worden verwijderd en terug geplaatst in het gewenste gebied. Hierbij worden dus enkele hechtingen geplaatst die zodanig zullen zijn dat ze bijna niet opvallen. Bij de FUE methode worden de grafts zonder te snijden met een dunne en holle naald 1 voor 1 uit uw donor gebied verwijderd en terug geplaatst in het wens gebied. Dit duurt langer en hiervoor dient u uw haar kort te scheren. Uw situatie (haar- en huidsoort, dikte donor gebied, kleur etc.) in combinatie met uw wensen bepalen de keuze van de methode. De prijzen en de resultaten van de behandelingen zijn vergelijkbaar.


Is het resultaat langdurig?

Ja, bij een haartransplantatie worden de grafts uit het donorgebied gehaald dat beschikt over de zgn. permanente haren. Bij het terug plaatsen op andere  plaatsen op uw hoofd, behouden deze haarzakjes hun permanente karakter en zullen dus een levenslang resultaat bieden.


Is het pijnlijk en krijg ik verdoving?

U ondergaat een haartransplantatie behandeling onder lokale verdoving waardoor het ongemak als minimaal wordt ervaren.


Is een haartransplantatie alleen voor mannen?

Nee, ca. 20% van de haartransplantaties die in onze kliniek worden uitgevoerd zijn voor vrouwen die, net als mannen, last kunnen hebben van overmatige haaruitval. Echter anders dan bij mannen krijgen zij geen kale plekken maar dun haar daar de uitval zich verspreidt over het hele hoofd.


Is het lang zichtbaar dat ik een haartransplantatie heb gehad?

Gedurende de eerste 2-3 dagen is de huid wat rood en zijn er korstjes op uw hoofd zichtbaar, die met de wasbeurten in de komende 8-10 dagen zullen verdwijnen. Na enkele weken vallen de getransplanteerde haren uit en zal er een rusttijd van enkele weken zijn voor uw haarzakjes waarna de nieuwe haren enkele weken later weer verschijnen en gemiddeld ca. 1 cm per maand groeien. De eerste maanden kan het haar door de behandelingen wat anders van structuur zijn. Na ca. 8-11 maanden is het totale resultaat van de haartransplantatie bereikt.


Is het wel veilig om een haartransplantatie in Turkije te ondergaan?

Uiteraard! Wij werken met de beste specialisten die beschikken over een ruime ervaring en grote expertise. Zij zijn aangesloten bij tal van internationale kwaliteitsorganisaties. Bovendien vinden de behandelingen plaats in de topkliniek van Turkije die behoort tot de tweede grootste zorg aanbieder van de wereld en is goedgekeurd door talloze internationale verzekeringsorganisaties. Hier bent u dus zonder meer aan het beste adres, en dat terwijl u ook nog eens ruim 50% bespaart!


Heb ik wel voldoende tijd voor een haartransplantatie behandeling in Turkije?

Wij stellen onze 5-daagse arrangementen zodanig samen dat u voldoende tijd heeft voor uw vooronderzoek, haartransplantatie behandeling en nazorg behandeling en wasbeurt. Ook reserveren wij extra tijd die indien nodig of gewenst voor een extra nazorg controle kan worden gebruikt. Zo kunt u comfortabel uw behandelingen ondergaan, heeft u voldoende rust en ook nog gelegenheid om de prachtige bezienswaardigheden van fascinerend Istanbul te ontdekken, op loopafstand van uw hotel!


Wanneer kan ik gaan, hoe lang en met wie?

U kunt het hele jaar door vertrekken en reist op individuele basis. Onze arrangementen zijn 5 dagen (4 nachten, al v.a. € 395,-) en u kunt vertrekken vanaf Amsterdam of Eindhoven. U kunt kiezen om alleen te reizen of samen met uw partner, gezin of vrienden. Indien ook zij gebruik maken van 1 van onze behandelingen ontvangt u 5% korting op alle behandelprijzen mits u dit vooraf reserveert. Er zijn nagenoeg geen wachtlijsten, u kunt bij ons snel terecht!


Is de taal geen probleem?

Onze specialisten spreken overwegend Engels en Duits, echter voor u gemak en comfort zal onze 4S Travel hostess u bij uw vooronderzoek, behandeling en nazorg assisteren en voor u vertalen in het Nederlands.


Waarom een haartransplantatie behandeling met 4S Travel?

Naast een uitgebreide selectie voor de beste specialisten en een topkliniek verzorgen wij ook de gastvrije behandeling door onze Nederlands sprekende hostess, al uw transfers en bieden wij u comfortabele hotels op een prachtige locatie. Met levenslang garantie, dat is pas comfortabel genieten en bovendien nog eens veel geld besparen; ook u komt terug met een lach!


Wordt de behandeling vergoed door mijn zorgverzekering?

Meestal wordt een haartransplantatie behandeling niet vergoed door uw zorgverzekering. Daar dit echter afhankelijk is van  uw persoonlijke situatie adviseren wij u dit na te vragen bij uw verzekering of tussenpersoon.


Kan ik de kosten van mijn haartransplantatie behandeling financieren?

Wij kunnen u hiervoor in contact brengen met een onafhankelijk financieel intermediair. Deze neemt contact met u op en binnen enkele dagen verneemt u of u in aanmerking komt voor een financiering en wat de voorwaarden en kosten daarvan zullen zijn. Dit proces loopt geheel buiten 4S Travel om.


Is een ooglaserbehandeling veilig?

Ja, al 50 jaar geleden werd gestart met de eerste ooglaser experimenten en de afgelopen 20 jaar is deze behandeling wereldwijd succesvol op tienduizenden patiënten per jaar toegepast. Net als bij iedere andere medische ingreep is er een kleine kans op complicaties die met goede nacontroles bij snelle constatering goed behandeld kunnen worden.


Waarom mijn ooglaserbehandeling in Turkije laten uitvoeren?

Hier bespaart u ruim 50% op uw behandelkosten en profiteert u van de expertise en ruime ervaring van topspecialisten in een moderne topklinieken. Met Nederlands sprekende begeleiding, garantie en vooronderzoek en nazorg in Nederland.


Wat zijn de voordelen van een ooglaserbehandeling in Turkije met 4S Travel?

Naast de zorgvuldige keuze voor de meest ervaren en beste specialisten in topklinieken, zijn onze tarieven zeer voordelig. Service, kwaliteit en gemak, dat zult u niet alleen vooraf maar ook tijdens uw reis ervaren: van de behulpzame Nederlands sprekende hostess, de comfortabele transfers tot de prima hotels op fantastische locaties. Met garantie en voor- en nazorg in Nederland.


Wanneer kan ik vertrekken en hoe lang moet ik blijven?

U kunt het hele jaar door meerdere keren per week vertrekken naar Izmir. Onze 4-daagse arrangementen geven voldoende tijd voor rust en een eventuele extra nacontrole maar ook om het verrassend Izmir te ontdekken!


Kan ik een reisgenoot meenemen?

Uiteraard! De meeste van onze gasten gaan samen met hun partner, of soms zelfs met hun hele gezin op reis. Soms laten zij beiden een andere behandeling uitvoeren in dezelfde reis. Echter regelmatig ondergaat 1 van de partners een behandeling. De reisgenoot kan ervoor kiezen steeds mee te gaan naar de kliniek of op eigen gelegenheid te winkelen of de hoogtepunten van Istanbul of Izmir te ontdekken, die op loopafstand van het hotel liggen.


Mag ik ook zelf mijn reis & verblijf reserveren?

Natuurlijk kunt u ook zelf uw reis & verblijf naar Izmir reserveren en de ooglaserbehandeling bij 4S Travel boeken. Indien u ook van onze transfers van/naar de kliniek en onze Nederlands sprekende hostess begeleiding gebruik wenst te maken, dan dient u een hotel te reserveren in het centrum van Izmir. Er is een extra service fee van € 25,- van toepassing, naast de € 25,- reserveringskosten per boeking.


Kan ik altijd een ooglaserbehandeling ondergaan?

Nee, dit is afhankelijk van uw situatie, wensen en de uitslag van uw medische vooronderzoek dat u ondergaat voordat u uw reis en behandeling definitief kunt reserveren.


Welk resultaat kan ik verwachten na mijn ooglaserbehandeling?

In 95% van de gevallen behalen onze gasten na de behandeling een zicht van 95%-100% zodat zij goed kunnen zien. De resultaten zijn echter afhankelijk van uw situatie en leeftijd. Er wordt vooraf een prognose afgegeven van de behaalde resultaten. Bent u ouder dan 40 jaar, dan moet u zich realiseren dat ook bij mensen die een laserbehandeling hebben genoten na deze leeftijd ouderdomsverziendheid optreed. Hierdoor neemt de flexibiliteit van het oog af en zal een leesbril noodzakelijk worden. Dit natuurlijke verouderingsproces kan niet verholpen worden met een ooglaserbehandeling.


Is het resultaat blijvend?

Het behaalde resultaat van een ooglaserbehandeling is blijvend, u krijgt hierop garantie. Uiteraard zijn afwijkingen door een ongeval, ernstige ziekte of oogaandoening of infectie uitgesloten. Ook ouderdomsverziendheid boven de 40 jaar, waarvoor een leesbril noodzakelijk wordt, valt niet onder de garantie en kan niet verholpen worden met een ooglaserbehandeling.


Is de behandeling pijnlijk en krijg ik verdoving?

Voor de behandeling, en ook bij het uitgebreide vooronderzoek in Nederland, krijgt u diverse oogdruppels. Deze bereiden uw oog voor op de onderzoeken en behandelingen en dienen tevens als lokale verdoving. Enkele van deze druppels zullen u een kortstondig prikkend gevoel geven. De behandeling zelf is niet pijnlijk en vindt in ca. 15 minuten plaats.


Heb ik veel napijn?

Dit is afhankelijk van de genoten behandelmethode. 95% van onze gasten ondergaat een LASIK of FEMTOSEC LASIK behandeling. Hierbij zijn uw ogen gedurende de eerste ca. 4 uur erg gevoelig en wat pijnlijk. Na de eerste 4 uur trekt dit weg. Gedurende 1 tot 2 dagen zullen uw ogen nog gevoelig zijn voor licht en beeldschermen en soms nog wat waterig en rood, u kunt echter alles weer doen. Bij een LASEK/PRK behandeling is het herstel pijnlijker en langer, vaak wel 2-4 weken waarbij zeker de eerste week de ogen pijnlijk en erg gevoelig kunnen zij


Mag ik alles meteen weer doen na een ooglaserbehandeling?

Na de behandeling krijgt u voor de eerste uren een donkere bril die uw ogen beschermt tegen stof, licht en vocht. Het is belangrijk goed te rusten en veel licht en drukte te vermijden. De eerste dagen is het belangrijk rustig aan te doen en geen drukke sporten of contact met uw ogen te hebben zodat uw hoornvlies zich weer goed kan hechten. Ook adviseren wij hard contact met uw oog gedurende de eerste 6 maanden te vermijden. Bij LASEK/PRK zal de genezing langer zijn en het proces pijnlijker, pas na enkele weken zal het zicht zich geleidelijk gaan herstellen.


Wordt de behandeling vergoed door mijn zorgverzekering?

Helaas kunnen wij u hier geen duidelijk antwoord op geven omdat dit afhankelijk is van uw verzekeringsmaatschappij, uw polis en uw persoonlijke situatie. Ons advies is dit altijd zelf na te vragen bij uw zorgverzekering en bij een positief antwoord dit schriftelijk te laten bevestigen.


Kan ik de kosten van mijn ooglaserbehandeling financieren?

Wij kunnen u hiervoor in contact brengen met een onafhankelijk financieel intermediair. Deze neemt contact met u op en binnen enkele dagen verneemt u of u in aanmerking komt voor een financiering en wat de voorwaarden en kosten daarvan zullen zijn. Dit proces loopt geheel buiten 4S Travel om.